Szkoła Promująca Zdrowie
Plan działań na rok szkolny 2014/2015 (standard III)
Plan działań w szkole promującej zdrowie Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kozłowie A. Część wstępna 1. Problem priorytetowy do rozwiązania: Uczniowie mają poczucie niewielkiego wpływu na treści realizowane w ramach edukacji zdrowotnej. a) Krótki opis problemu priorytetowego (wpisać konkretne dane wg wyników autoewaluacji): Na podstawie wyników uzyskanych z analizy kwestionariuszy ankiet stwierdzono, że uczniowie mają poczucie niewielkiego wpływu na treści realizowane w ramach edukacji zdrowotnej, na zajęciach o zdrowiu w szkole. W ankiecie dotyczącej zajęć o zdrowiu w szkole stwierdzenie Jestem pytany o to, czego chciałbym/chciałabym uczyć się o zdrowiu uczniowie ocenili b) Uzasadnienie wyboru priorytetu (wpisać: dlaczego go wybrano, kto i na jakiej podstawie dokonał tego wyboru): Wybrano ten problem, dlatego aby włączyć uczniów do decydowania o realizowanych treściach w ramach edukacji zdrowotnej. Realizacja założeń planu doprowadzi do zaangażowania uczniów w stronę animowania zdrowego stylu życia. Uczeń nie jest postrzegany jako „biała karta”, lecz uważamy, że posiadana przez niego wiedza i doświadczenia stanowią podstawę do uczenia się. Dlatego jego potrzeby w zakresie edukacji zdrowotnej powinny być rozpatrywane i uwzględniane, biorąc pod uwagę zasoby
2. Przyczyna/y główna/e istnienia problemu: - W niewielkim stopniu treści edukacji zdrowotnej były konsultowane z uczniami. - Niedostateczna aktywizacja uczniów przez nauczycieli w realizację treści o zdrowiu w szkole.
3. Rozwiązania dla usunięcia przyczyn/y problemu (podstawa do ustalenia zadań): - Diagnozowanie potrzeb uczniów w zakresie realizacji edukacji zdrowotnej w szkole. - Wzbogacenie oferty zajęć dotyczących edukacji zdrowotnej. - Wykorzystanie umiejętności uczniów poprzez angażowanie ich w prezentowanie tematyki o zdrowiu w czasie zajęć z wychowawcą i podczas realizacji projektów gimnazjalnych zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami.
B. Część właściwa Plan działań na okres wrzesień 2014 r. - czerwiec 2015 r.
I. CEL: Zwiększenie aktywności uczniów w doborze treści i sposobów realizacji edukacji zdrowotnej w szkole 1. Kryterium sukcesu: 75 % uczniów stwierdzi, że ma możliwość decydowania o doborze treści i sposobach realizacji edukacji zdrowotnej w szkole 2. Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces): a) Co wskaże, że osiągnięto cel? procent uczniów, którzy stwierdzą, że mają możliwość decydowania o doborze treści i sposobach realizacji edukacji zdrowotnej w szkole b) Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? - analiza ankieta skierowanych do uczniów na temat możliwości decydowania o doborze treści i sposobach realizacji edukacji zdrowotnej w szkole; - wywiady z uczniami na temat możliwości decydowania o doborze treści i sposobach realizacji edukacji zdrowotnej w szkole; - wywiad z nauczycielem, który prowadzi doradztwo zawodowe w szkole. c) Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Szkolny Zespół ds. Promocji Zdrowia - czerwiec 2015 r. II. ZADANIA
|
Konkurs -Stop Agresji i przemocy - gazetkiSzkoła Promująca Zdrowie Standard IV Problem priorytetowy w roku szkolnym 2013/2014 „Występowanie agresji i przemocy wśród uczniów"
Konkurs "Stop agresji i przemocy - gazetki"
Szkolny Zespół ds. Promocji Zdrowia w związku z realizacją planu działań na rok szkolny 2013/2014 zorganizował dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej konkurs pt. "Stop agresji i przemocy". Uczniowie tych klas Dnia 8.04.2014 r. na apelu z okazji Światowego Dnia Zdrowia pani dyrektor Barbara Szczepkowska wręczyła dyplom klasie V a za zajęcie I miejsca oraz pozostałym klasom: IV, V b i VI dyplomy za udział w konkursie. Dyplomy |
- Spotkania z Policjantami
- Stworzenie prezentacji multimedialnej - Czym jest agresja i przemoc ?
- Zachowania akceptowalne w szkole
- Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
- Apel z okazji Światowego Dnia Zdrowia
- Spotkania społeczności szkolnej z psychologiem
- Informacje "Szkoła Promująca Zdrowie"
- Szkoła Promująca Zdrowie